Mitochondria i aktywność fizyczna
Mitoceutyki

Mitochondria i aktywność fizyczna

6 października 2019

Mitochondria powstają częściej w komórkach o szczególnie wysokim zużyciu tlenu, np. W komórkach mięśniowych, nerwowych i czuciowych. Dlatego właśnie regularne uprawianie sportu sprawia, że polepsza się kondycja mitochondriów.

Jak stosować substancje mitochondrialne

Małe elektrownie komórki są najlepiej chronione, jeśli jesz zróżnicowaną i zbilansowaną dietę. Przeciwutleniacze, takie jak witaminy A, E i C, a także selen, cynk i żelazo, a także flawonoidy i nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 są szczególnie chroniące komórki. Medycyna mitochondrialna dostarcza nam też substancje mitochondrialne, które zawierają na przykład glutation i wspierają kondycje mitochondriów. Na te niekorzystny wpływ ma choćby palenie, picie zbyt dużej ilości alkoholu i wysoka ekspozycja na promienie UV.

Jednocześnie ciało wykorzystuje białko tylko w nagłych wypadkach jako źródło energii, na przykład w sytuacjach głodowych lub ekstremalnego stresu wytrzymałościowego, w wyniku którego następuje zmniejszenie masy mięśniowej.

Mitochondria, a uprawianie sportu

Korzyści sportowe są możliwe dzięki mitochondriom, ponieważ aktywność tego typu nie powoduję tworzenia mleczanu i, w zależności od rodzaju stresu, mogą wykorzystywać różne zapasy energii, takie jak węglowodany lub tłuszcze. Mitochondria przyczyniają się również do regeneracji poprzez wchłanianie produktu rozpadu beztlenowego mleczanu, chroniąc w ten sposób tkankę przed zakwaszeniem. Produkt rozkładu pirogronian jest wykorzystywany w mitochondriach do dalszej produkcji energii.

Poprzez regularny trening ciało dostosowuje się do wyzwań, w tym masy mięśniowej, objętości płuc, krążenia krwi w mięśniach i liczby mitochondriów. Ponieważ mitochondria rozpadają się ponownie w dłuższych okresach odpoczynku, powinieneś na przykład zachować zrelaksowany trening w dniach odpoczynku przed zawodami. Sprawdź więcej: https://www.mito-pharma.pl/product-pol-64-Glutation-MSE-dr-Enzmann.html